sábado, 5 de marzo de 2011

The Diot show goes on without Galliano


With the swishing of Karlie Kloss' cashmere cloak on the runway, the $28-billion Dior fashion house proved Friday that the show will go on, even without its flamboyant designer of nearly 15 years, John Galliano.At the Rodin Museum, the crowd outside waiting to get in was so thick with looky-loos and TV cameras, it was almost impossible to squeeze through the door.
The collection was inspired by "dandyism of the English romantic poets," according to show notes, which translated into velvet knickers and waistcoats, lace bloomers, short taffeta skirts, boxy tweed jackets, ruffled blouses and diaphanous Empire gowns. It was an average collection for the house. Nothing surprising. After the last model stepped out, it would normally have been Galliano's big moment. More than any other designer, he relished his runway bow as an opportunity to dress up in an outlandish costume of his own, strike a pose, and strut all the way down the runway -- always with bodyguards at his side. (Most designers peek out from backstage and wave.)

Con la capa de cashmere de Karlie Kloss 'en la pista, los $ 28 mil millones de la casa de moda Dior demostró el viernes que el show continuará, incluso sin su diseñador extravagante de casi 15 años, John Galliano. En el Museo Rodin, la multitud fuera esperando para entrar en tan grande era casi imposible pasar por la puerta.
La colección se inspiró en "dandismo de los poetas románticosIngléses", según muestran las notas, que se tradujo en bragas de terciopelo y jubones, calzones de encaje, el tafetán minifaldas,chaquetas de tweed cuadrado, blusas con volantes y vestidos diáfanos Imperio. Se trataba de un medio de cobro de la casa.Nada sorprendente. Después de que el último modelo salió, que normalmente habría sido el gran momento de Galliano. Más que cualquier otro diseñador, que disfrutó mucho con su arco de la pista como una oportunidad para vestirse con un traje extravagante de su propia, una pose, y el puntal de todo el camino por la pista - siempre con guardaespaldas a su lado. (La mayoríade los diseñadores de mirar detrás del escenario y la onda.)

Source:L.A Times

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